Mała Rawka i Wielka Rawka

Postanowiliśmy zdobyć słynne Rawki. Oczywiście Wielką (według różnych źródeł 1304 lub 1307 m n.p.m.) i Małą (1272 m n.p.m.). Zdecydowaliśmy zatem, że my jako „wytrawni” turyści, zaprawieni w bojach, będziemy wchodzić z Przełęczy Wyżniańskiej, bo wejście z Wetliny, tzw. Działem (na mapie czas to 3 godz. 30 min. – dla nas 5 godz.) jest dla „cieniasów”.

Ciężko było, oj ciężko, ale nie ze względu na trudność trasy, czy aurę. Ciężko było, ponieważ wcześniej przez 3 dni (i noce) „gościliśmy się” z zespołem „Plateau” (bez Maxa niestety, ale pozdrawiamy wszystkich). Świtem zatem, zaopatrzeni w duuużą ilość wody i jedzonko ruszyliśmy zdobywać szczyty. Słyszeliśmy wcześniej, że będzie ciężko, ale co tam, daliśmy radę. Chodzenie po górach, to ma być przede wszystkim przyjemność,, choć niektórzy traktują to, jako bieganie przed siebie z możliwością obejrzenia tylko własnego czubka buta. Mamy swoje tempo, po drodze trzeba wyrównać oddech, obejrzeć przyrodę, zjeść, napoić spragnione ciało. Dlatego też nasze „szczytowanie” na Rawkach należy do udanych.

Piesze szlaki turystyczne:
1) Szlak turystyczny niebieski Krzemieniec – przełęcz 1137 m n.p.m. – Wielka Rawka – Ustrzyki Górne:
-z Krzemieńca 0.55 h (z powrotem 0.45 h)
-z Ustrzyk Górnych 3.30 h (↓ 2.00 h)
2) Szlak turystyczny żółty Mała Rawka – przełęcz 1254 m n.p.m. – Wielka Rawka (0.20 h, ↓ 0.15 h)
3) Szlak turystyczny zielony Wetlina Kościół – Dział – Mała Rawka – Bacówka PTTK „Pod Małą Rawką” – Przełęcz   Wyżniańska – Połonina Caryńska – Przysłup Caryński – schronisko studenckie „Koliba”:
-z Wetliny 3.30 h (↓ 2.30 h)
-z Przełęczy Wyżniańskiej 1.40 h (↓ 1.00 h)
4) Szlak turystyczny żółty Mała Rawka – Wielka Rawka (0.20 h, z powrotem 0.15 h)