FotkiFoto 2016Góry

Jeleni Skok 2016

Jeleni Skok, to miejsce gdzie jeszcze nie byliśmy, a okazją było to, że udostępniono wieżą widokową. Dlatego decyzja była krótka – idziemy. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy za „Szynkiem na Zamościu”, gdzie po kilku minutach pojawiły się tablice informacyjne dotyczące ścieżki przyrodniczo-historycznej.

Dla nas czas wejścia, to niecała godzinka (po drodze oczywiście zdjęcia, podziwianie przyrody, itp.). Na szczycie (góra Mochnaczka – 777 m n.p.m) z wieży widokowej można podziwiać miejscowości Krzywe i Strzebowiska. Przy dobrej widoczności widać też Tarnicę i fragment połonin. Nam nie było dane oglądać tych widoków, bo pogoda tego dnia nie była naszym sprzymierzeńcem. Schodząc mijaliśmy tablicę informacyjną opisującą dawną sztolnię „Róża”, która działała w tym miejscu na przełomie XVIII i XIX wieku. Wydobywano tu rudy żelaza.

Aby nie wracać tą samą drogą postanowiliśmy dojść do czerwonego szlaku (z Jasła) i wyszliśmy w Cisnej obok przystanku kolejki wąskotorowej. Na końcu tego szlaku coraz więcej śmieci… Turyści, zabierajcie, to co przynieśliście!